Vad är det? Sex?

Det är 6 dagar kvar till julafton om jag inte misstar mig.

På tal om 6.

Jag har lärt mig att man aldrig under några omständigheter ska skriva klockan 6 med bokstäver. Då menar man någonting helt annat som inte har med siffror att göra.

Fast det var inte detta jag skulle skriva. Jag skulle skriva att det är 6 dagar kvar till julafton. Det är mindre än en vecka kvar tills den där tjocka farbrorn kommer och knackar på dörren och skrockar lite mysigt. Idag är första dagen denna höst-vinter som det faktiskt känts som vinter utomhus. Det låg ett ytterst tunt lager snö på marken, det var riktigt kyligt i luften och det luktade vinter. Så nu har jag faktiskt lite julstämning inombords. Det bidrar dessutom att vi har julpynt över hela huset och granen dessutom är inburen.

Diesel har Dieseldamp. Hon har aldrig sett en gran och julpynt i hela sitt liv och gläder sig med att bita huvudet av tomtar och slå ner julgranskulor från granen. Väldigt underhållande att titta på, men inte lika underhållande att städa undan när hon väl vält skiten.

Da träd förra året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0