Kvadratrötter och andra tankar

I morgon ska jag viga mitt liv åt matteboken. Nåja, åtminstone mellan klockan 12 och 16. Känns hur segt som helst och drar mig från att gå och lägga mig eftersom jag nästa gång öppnar ögonen står inför en lång dag med matteräknande! Tro det eller ej, men jag hade mycket hellre gjort någonting annat.

Jag får fortfarande åsikter om linjebytet och blir fortfarande förvirrad. En del tycker att jag gör fel som bara nöjer mig med att välja bort fysik B och inte byter till estet. Då jag ändå höll fast vid natur när jag får höra dessa åsikter fick jag sedan höra en ny sak från pappa. "Varför väljer du bort fysik B? Är det verkligen det ämne du har svårast för och tycker är jobbigast?" och jag har faktiskt aldrig ens ägnat det valet än tanke sedan jag först bestämde mig att byta bort det i början av året. Så nu har jag ännu mer tankar i huvudet än vanligt.

En annan sak jag går och tänker på är mitt självförtroende. Det är i botten just nu och jag har absolut ingen aning om varför. Förut tyckte jag att jag hade ett hyfsat starkt självförtroende, men nu är sämre. Kanske är det för att man borde ta hand om det? Vårda det lite? För sådant har jag nämligen inte tid för. Hm. Jag får lösa det. Kanske ska bygga upp det i sommar igen. Då är jag ju ledig.

Borde kanske trotsa min vilja att undvika morgondagen och faktiskt gå och lägga mig. Börjar bli trött och resten av huset verkar ha lagt sig. Får plugga undan matten så fort som möjligt så att jag kan njuta av min helg.

Ger er en bild på hur mycket tid jag lägger ner på mitt matteräknande. Mer än de flesta faktiskt!

På återseende. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0