Mitt facebook-hat för tillfället

Alltså, jag är fortfarande lite i chocktillstånd över att jag inaktiverade mig på facebook och det är väl ändå ett tecken på att det var bra att jag gjorde det? Det är inte nyttigt att vara så beroende av någonting. Inte ens om detta någonting bara är en sajt där man kommunicerar med sina vänner.

När jag skaffade facebook hade jag inte riktigt fattat vad det var, men jag tänkte "okej, värt att ge det en chans". Och nu, en tid senare är jag en aning fast. Så fort jag sätter på datorn startar jag facebook, klickar in mig på mina närmaste vänners profiler, kollar nya händelser och sitter sedan där och uppdaterar... uppdaterar... uppdaterar... tills jag inser hur lång tid jag suttit där och inte gjort någonting. Och all den tiden hade jag kunnat använda till att göra någonting vettigt, något nödvändigt som läxorna eller något som gör mig lycklig.

Jag hade 201 vänner på facebook om jag minns rätt. De flesta känner jag, en del har jag umgåtts med förut eller pratat med någon gång och några vet jag enbart vilka de är. Jag förstår mig inte på de som accepterar vänförfrågningar från vem som helst eller skickar dem hej vilt. Måste säga att de som är födda -95 är värst. Hur många gånger har jag inte fått vänförfrågningar från någon helt random 95:a? De gör sådana automatiska vänsökningar.

Om jag inte fått syftet med facebook helt fucked up så är det väl att hålla kontakten med sina kompisar? Leta upp gamla vänner eller ta ett steg fram och skicka vänförfrågan till den där söta killen man nyss träffat? Jag kan gå in på någons profil och se att de har över 1000 vänner och för mig är det faktiskt helt omöjligt att föreställa mig att denna person känner varenda en. Så vad är det för grej med att ha överdrivet många vänner på facebook? Är man cool då?

Och vad är det för fel på hederliga telefoner? Eller den hederliga dörrklockan. Nu tycker jag att ni liksom jag kan skippa facebook med sitt eviga ploppande och gå ut och leva livet istället för att leva andras. Om du vill prata med någon, ring då för guds skull människan istället för att skriva på facebook. Skicka hellre iväg ett sms.

Kan facebook vara mer överskattat? Facebook ska då inte ta upp min tid mer!

Du lever bara än gång.

Kommentarer
Postat av: Jungfru Maria

Jag är stolt över dig Sofie.

2011-02-28 @ 21:13:25
Postat av: Anna

jag känner så igen mej !

2011-03-01 @ 08:58:37
URL: http://justenannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0