I natt blev jag mamma

Allt är lite suddigt, så kommer inte ihåg exakt allt som hände i natt, men ska försöka berätta så gott jag kan.

Jag var hemma och gjorde ingenting speciellt och plötsligt gick vattnet! Så jag och mamma åkte in till BB där en sköterska tog hand om mig. Hon var jätte snäll, hjälpte mig med allt! Allt gick ganska fort. Plötsligt var det dags för den lille att komma ut. Jag har inget minne av att det gjorde sådär ont som alla påstod att det skulle göra och hela processen gick hyfsat snabbt. Plötsligt hörde vi lillans skrik. Det var en flicka! Strax där efter kom nummer två ut. Också det en flicka. Inte heller den gången gjorde det särskilt ont.

Ärligt talat var det en jätte märklig känsla att få barn! Men också helt fantastisk!

Vi fick åka hem samma dag med dessa små underverk. Mamma tog hand om flicka nummer ett (som fått det tillfälliga namnet Nina) och jag tog hand om nummer två (som fått heta Emma).

Nu ska jag bara berätta detta för Victor också, som naturligtvis är pappan. Han har ingen aning om att detta hände i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0