Det är fel på min hjärna

Jag har en förmåga att alltid ställa till det för mig. Försätta mig i jobbiga situationer där det är näst intill omöjligt att ta mig ur. Det sägs att man lär sig av sina misstag, men i så fall måste det vara fel på min hjärna. För fan heller att jag lär mig av mina misstag! Gång på gång begår jag samma fel om och om igen och igen och igen. Och igen. ... och igen. Jag diskuterar om samma sak ännu en gång, ber om hjälp, får höra samma råd jag hört innan och rättar till mitt misstag. Sedan tänker jag "Uh, aldrig att jag gör om detta en gång till. Aldrig att jag gör samma misstag.". Vet ni vad som händer sedan? Jag begår samma jävla misstag en gång till! Psyko människa.

Man kan nog undra varför jag inte lär mig, varför jag inte bara lägger ner och slutar. Jag har börjat undra, på allvar, om jag verkligen inte söker mig till problemen undermetvetet. Jag är som en magnet! Problemen frodas runt mig, ett efter ett. Jag måste vara uttråkad eller något liknande. Någon sadistisk undermedveten känsla jag har som förskaffar mig problem. Jag måste nog ta och skärpa mig! Såhär många problem på så kort tid är inte normalt. Som tur är finner jag alltid tröst i min kära väns ord.

Man måste vara två för att ha ett problem.
  ~ Simone


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0