Vm 2010

Någon mer än jag som tycker det är surt att Sverige inte är med i VM? Jag är inte den stora VM-fantasten, men jag tycker ändå det är surt. Har sett både England-USA och idag Nya Zeeland-Slovakien och det är jättekul att kolla på! Ännu roligare om Sverige vart med.

Allsvenskan är ju lätt roligare! Jag älskar känslan man får när alla IFK-fans står på Ullevi med halsdukarna högt burna över huvudena och vrålet av rösterna till Nu skiner Poseidon gradvis stiger på läktaren. Alla vrålar i olika tonart, men ändå. Gemenskapen man känner. Alla glädjerop som fyller fansen när vårt lag gör mål. Vårt lag. Det är vi som gör mål. Allt buande när domaren inte dömer till vår fördel. Alla arga fans när motståndarlaget lyckas få in bollen i mål.

Nu vill jag till Ullevi och heja igen. Jag säger bara en sak:



IFK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0