St...st..stt...stuu...studio på g

Alltså ni kan inte förstå hur glad jag är just nu. MAHAHAHA! Vi ska göra om mitt rum till en musikstudio! Hihihihiihiii... Var på Andreassons Musik häromdagen och köpte de här underbara skapelserna:
Klicka för större bilder!

Höger bild: Ett ljudkort! Har slängt lådan och själva ljudkortet står bredvid datorn och orkade inte lyfta upp datorn för att kunna ta kort med den inbyggda camen. Hähä, så  jag håller bara upp manualen typ... Med ljudkortet fick jag också Cubase AI! AGHSKGJAOÖHSAA! FATTA! JAHAHAHAAAAA! Jag lyckas spela in med mikrofonen via ljudkortet å allt, fast det funkar inte med uppspelningen än. Inte helt.

Vänster bild: My wonderful mikkråfån! En uuunderbar kondensormikrofon som jag har gått och blivit lite småkär i... Den ger jättebra ljud. Framförallt om man jämför med den äldre jag har. Dessutom fungerar medhörningen nu med ljudkortet! Yes yes yes! Såhär ser skönheten ut utanför kartongen och på plats med sitt lilla gummastativ...!

(Söta nallar nere till höger. Hihi.)

Nu ska jag bara köpa ett puffskydd (googla), Johan ska bara köpa en bas - eller sno en från Tim? - och så ska jag få Cubase att fungera som det ska. Sedan ska vi möblera om och köpa nytt skrivbord, flytta trumsetet och keyboarden och koppla in allting. Fniss. Jag är inte bortskämd, betalar detta för egna, ihoptjänade pengar faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0