Attention whore

Gaaah! Jag blir bara så irriterad på folk som lägger upp bilder/skickar iväg ett litet tyck-synd-om-mig sms.
-
Jag skrev en lång, obegriplig text här som jag precis raderade. Hur jag tyckte och varför, men ni skulle inte riktigt förstått min poäng. Jag försöker korta ner den rätt rejält och bara skriva lite lätt runt om istället.
-
Anledningen till att jag blir så förbannad på när folk gör såhär är att jag var exakt likadan. Jag kanske var aningen mer deprimerad än de som lägger ut bilder och text nu, men i princip är det samma sak. Jag ville ha uppmärksamhet. Bli sedd. Ville att folk skulle tycka synd om mig. Ägna en tanke åt mig. Jag var liten och hade ingen livserfarenhet. Själv klagar jag på folk som håller på så, men sanningen är att jag själv var likadan. Jag gillar det inte, men så är det i alla fall.
-
Men jag klagade aldrig över min tid på sjukhus. Aldrig. Aldrig någonsin. Jag använde inte min sjukdom för att få uppmärksamhet. Aldrig! Man gör inte så. Det är fel. För då kan folk inte göra annat än tycka synd om en. Och det är fel, när folk inte har ett val är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0