Med en Diesel i knät

Nyss hemkommen från skolan! Resultatet av att vi hade dubbellektion idrott igår var att vi slapp idrott idag! Därför slutade jag en timma tidigare, mihihihihi.

Jag har haft en skitdag idag.

Anledningar till att jag borde vara sur:
  1. Försov mig.
  2. Missade bussen, så fick åka tåg för att sedan GÅ hela vägen upp till skolan.
  3. Jag har blåmärken över båda benen utan någon anledning alls. Tror jag.
  4. Fick stressa ner till centrum för att köpa en sak (hemligt) och sedan skynda mig till bussen.
  5. Måste plugga fysik, matte, kemi, franska, historia och lite engelska i helgen.
  6. Måste plugga fysik, matte och kemi idag.
  7. Har av ovanstående anledningar kånkat med mig 2 skrivblock, 2 feta böcker, 1 lite mindre fet bok och en miniräknare från skolan - UTAN fucking väska att bära dem i.
  8. Jag är hungrig!

Anledningar till varför jag inte är sur:

  1. Solen lyser på en klarblå himmel och träden skiftar i grönt och rött.
  2. Det är helg.
  3. Om jag bara ser till att ta itu med plugget så får jag en underbart skön kväll.

Så, ja, det kanske inte är särskilt logiskt att jag går runt med ett leende på läpparna just nu, men det gör jag. När jag skrivit klart detta inlägg ska jag sätta mig ner med matten och göra så mycket jag kan. När sedan pappa kommer hem - vilket är i princip när som helst - ska han hjälpa mig med matten, kemin och fysiken och sedan är jag klar för kvällen. Historian och franskan kan jag göra på söndag. Så när allt det är gjort har jag hela kvällen framför mig, och jag kan göra precis vad jag vill! Och det lär bli film, chips och popcorn.

Mihihihihihihihihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0