Kvällsprat

Funderar på om jag ska bada i badkaret eller duscha i ... duschen. Så jag frågar mamma vad hon tycker jag ska göra.

Mamma: Badkar. Det är så mysigt!
Sofie: Men tänkte göra hårinpackning... och det är lättare i duschen.
Mamma: Men duscha då?
Sofie: Det är jobbigare... det orkar jag inte nu. I så fall gör jag det i morgon.
Mamma: Jag vet! Sitt ner i duschen?

Sedan gick jag upp på mitt rum för att blogga om det. Nä, skojade bara. Eller gjorde jag?

Har haft fullt upp idag, känns det som. Först skola, efterbliven idrott, sedan skjuts hem med pappa – vilket betydde åka förbi djuraffär och köpa kattsand –, sedan åka förbi donken och köpa burgare, sedan följa med Johanna och köpa knäckebröd, sedan plugga lite, sedan se på tv, sedan äta, sedan följa med mamma till ICA och nu sitter jag här; och kan inte bestämma mig för dusch eller badkar.

Livet är hårt.





Jag vet att jag är charmig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0