Doffe

Åh, vilken fantastisk dag det varit idag! Nej, nu överdriver jag en aning, men skit samma. Vinden viner, känner mig så blåst... ehehe...

Har hunnit med en massa idag! Allt från att hinna i tid till skolan i morse till att ha pluggat och plockat svamp - närmare bestämt trattisar. Håller på att måla, teckna, rita, kladda (ja, ni får välja vad ni vill kalla det för jag vet inte själv vad man brukar säga) en person från i somras och det börjar arta sig nu! Faktiskt! Måste lära mig skugga lite bättre. Och att måla hår är nog det svåraste som finns. Seriöst.

Dieseldorf är irriterande. Satt i godan ro med matteboken uppslagen på matsalsbordet och räknade matte, så plötsligt kommer hon gosandes upp i mitt knä och vill ligga där. Aaaw, vad gulligt tänkte jag. 2 minuter senare smyger hon sig upp därifrån och upp på bordet, trampar omkring på mitt anteckningsblock och breder sedan ut sig i en avslappnat pose mitt i matteboken, gäspar och sluter ögonen.

Skitkatt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0