Det är kolsvart ute

Jag är trött, men ändå inte. Klockan är cirkus halv 7. Hade ställt mitt alarm på halv, men jag vaknade 1 minut innan, så jag slapp det där jobbiga plingelinget från mobilen. Ni vet hur jobbiga alarm är, eller hur? Åtminstone om man använder samma signal varje morgon, haha. Då mår man fasiken dåligt om man lyssnar på samma signal under dagen av någon anledning.

I alla fall, det första jag gjorde var att ringa Victor. Han sa igår kväll att han skulle gå upp klockan halv 6 för att hinna med allt innan han skulle till tåget. Men jag blev nervös, tänk om han försovit sig. Så jag ringde. Han svarade.

"Victor, vaknade du nu?"
"Öööh, jaa... eller jag gick upp för en halvtimma sen men jag somnade nog om..."

Så det var nog väldigt bra att jag ringde. Annars skulle han missa tåget som går hem till mig. Nu måste han bara skynda sig ordentligen, för han har 20 minuter på sig att packa och äta innan pendeln går... jag sitter som på nålar.

Idag kommer förhoppningsvis bli en bra dag, en underbar dag. Han måste bara hinna med tåget först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0