Mitt framtida jobb

Jag vet inte längre vad jag vill göra av mitt liv. En idé jag fått på senare tid är att direkt efter gymnasiet resa iväg och bara försvinna ett tag. Jobba lite, resa, träffa nya människor, se nya platser och allt det där. Trött på det gamla. Kanske vet jag efter något år ute i världen vad jag vill utbilda mig till, vad jag vill ägna mig åt när jag kommer hem till Sverige igen (ja, jag vill bo i gamla kära Sverige trots allt).

Först ville jag jobba som regissör, men slängde den tanken i soptunnan när jag insåg att jag endast skulle klara av att bli en medioker en. Sedan tänkte jag lärare i musik och matte, men då kände jag att det blev för mycket Svensson-familj över det hela, så jag skrotade det också. Vill göra någonting större. Sedan jag var mini-Sofie har jag velat bli musiker och få ägna mig åt den härliga musiken, men den idén har aldrig varit särskilt seriös då jag aldrig trott att jag skulle kunna komma ut ur mitt sovrum, men sedan började jag spåna på något annat. Varför inte kombinera mitt filmintresse med mitt musikintresse? Skapa filmmusik! Det är dessutom otrolig musik! Kanske dirigent? Varför inte liksom. Fast jag vet inte, kanske redan skrotat den idén också. Äh, jag förvirrar bara mig själv.

Ska prata lite med min älskling nu. Ha det bra.


När Sofie funderar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0