Man är bara så lycklig som man själv tror

Idag är mina mungipor helt omvända och pekar plötsligt uppåt. Om det beror på att jag insåg att det inte lönar sig att sitta och tjura över betyg och bara ge nästa prov lite mer ansträngning eller att jag hade sovmorgon till kvart över 12 vet jag inte. I vilket fall som helst så gjorde jag ju faktiskt mitt bästa på provet, trots att jag fick tillbaks det med vissa slarvfel. Bättre lycka nästa gång.

Man är ju bara så lycklig man själv tror att man är.

Satt och lyssnade julmusik hela morgonen och just nu längtar hela jag efter att de där vita små bomullstussarna ska dala ner från en tungt grå himmel. Åh, vad mysigt! Känner för att köpa en hel hög julklappar, stänga in mig här i arbetsrummet med den härliga julmusiken på högsta volym, slå in klapparna och skriva julklappsrim! Det känns som en evighet kvar. Jul.


Kommentarer
Postat av: du vet vem

Du gör mig lycklig.

2011-11-17 @ 13:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0