Snart är det över

Häääääääääääääääääääj.

Maria och jag kom på värsta idén, men kan inte berätta. Fniss. För då förstör jag allt. Så jag vet inte riktigt varför jag skrev det här. Avskyr nämligen själv folk som säger A men inte B eller C.

Sista kvällen med studerande idag då. Känns konstigt. Vad ska jag göra sedan liksom? Har jag ens ett liv utanför skolan? Hm. Får väl kanske börja umgås med folk igen, eftersom jag faktiskt äntligen kommer ha tid! Det känns däremot väldigt roligt och välbehövligt. Lite mänsklig kontakt, fast ja... inte på det där kontaktiga viset...

Satsar på ett VG på provet i morgon, då får jag VG i slutbetyg, och det måste jag ju vara nöjd med. Får lära mig att inte alltid sukta efter det där feta MVG:t som jag har gjort sedan vi fick betyg i åttan. Varje gång jag inte lyckas uppnå högsta betyg - vilket tyvärr är oftare och oftare nu för tiden - så känner jag mig ganska besviken på mig själv, trots att jag egentligen bara behöver ha ett G för vidare utbildning. Det sitter väl i huvudet på mig. Jag är dessutom för lat för att orka plugga sådär extremt mycket att jag kan få ett MVG. Så det måste räcka med VG nu, okej Sofie?

Nu ska jag i alla fall läsa igenom det sista i kemin och sedan blir det House klockan nio. I morgon ska jag fira!



Bild från i påskas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0