Dag 15 - mina drömmar

Dag 14 - Vad hade jag på mig idag.
Dag 15 - Mina drömmar.
Dag 16 - Det här är jag beroende utav.

Då kan jag antingen tolka drömmar som sådana man drömmer om nätterna eller önskningar.

Orkar inte berätta om drömmar, har så konstiga. Några veckor efter jag börjat gymnasiet drömde jag t.ex. att en klasskompis hade hållt resten av klassen gisslan med vapen och allt. Men nä, skulle ju inte berätta om drömmar.

Mina drömmar då.

Jag har drömmar som vilken person som helst. Leva lycklig och sådant där gulligt. Men kan berätta om 3 små drömmar jag haft i urminnes tider... eller ja. 2 drömmar om min framtid och 1 önskning i slutet.

Dröm numbah 1 - musiken
Detta är en av de största drömmarna jag har och alltid haft och det är att få jobba med musik. Att bli bra, riktigt bra på musik. Kunna spela flera olika instrument, kunna ägna mitt liv åt det och få lära ut musik till andra. Så, tja, man skulle väl kunna säga att en dröm är att få bli musiklärare på något vis. Inte nödvändigtvis i skola, men få lära ut till andra i alla fall.

Hade vart ännu mer awesome att bli musiker. Uppträda. Få dela med mig av min musik. Fast det är en alltför avlägsen dröm jag för länge sedan lagt åt sidan, tyvärr.

Så skit samma om jag går ut med toppbetyg i fysik och matte i alla dess bokstäver, kommer ändå försöka bli något inom musik. Sådeså.

Dröm numbah 2 - framtidsdröm igen
Detta är en lite märkligare dröm. Har sedan jag varit liten inte kunnat föreställa mig en framtid utan familj; utan make, utan barn. Och på senare tid har jag förstått att alla inte ser det så. Många har t.ex. inte en endaste tanke på att skaffa sådana där äckliga, skrikande bebisar. Men en dröm för mig är att ha familj, ha ett lyckligt förhållande och ha 2 barn.

Men först ska jag ut och leva.

Dröm numbah 3 - önskningen
Har alltid tyckt det skulle vara fräckt om man kunde flyga. Så det är den sista drömmen. Att kunna springa, kasta sig ut över ett stup och sväva vidare. Flyga upp, högt ovanför träden med håret lekandes i vinden. Måste vara så sjukt härlig känsla.

Man kan även tolka det såhär: Sofie önskar hon var en fågel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0