Klättring på g

Då var det dags för friluftsdag! Känner hur jag riktigt njuter av att börja kvart i 11 när vissa andra är tvungna att kravla sig ur sängen vid sjutiden.

Ser fram emot att klättra, har faktiskt aldrig tidigare gjort det. En liten, liten oro börjar dock komma krypandes. För det första har jag ju aldrig klättrat och det känns lite fel att börja på en dag då jag är halvsjuk och inte har någon som helst styrka i kroppen, för ja, man måste gå ändå! För det andra vet jag inte riktigt vart vi ska. Eller jo, jag vet ju så klart vad stället heter, men har inte den blekaste var det ligger eller hur man tar sig dit. Har lämnat det ansvaret på Tim, så det är hans fel om jag går vilse.

Det som känns rätt bra är att jag inte är ensam med att vara en nybörjarklättrare. Detta har Johannes skrivit om klättringen:

"... jag inte är mycket vigare än din gemene mögelost. Så slutar jag skriva efter det här inlägget är det antagligen för jag krampade och föll av klätterväggen, eller något."

Och såvitt jag vet är jag en aning vigare en din gemene mögelost. Sådeså!

Hoppas ni tänker på oss friluftsdagare när ni själva sitter instängda i skolan. KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0