Hur RÖÖÖNTGEN gick

Det är fantastiskt hur mycket mer man hinner göra hemma om man kommer hem halv 4 istället för kvart över 4!

Har gjort nudlar, sett ett avsnitt OC och... och... och... ja, inte så mycket mer, men nu har jag hela eftermiddagen att plugga! YAY! Glädje! Eller kanske inte.

RÖÖÖNTGEN gick bra och skulle visst göra ett ultraljud på magen med och det gick också bra. Ett tag trodde jag dock att jag skulle somna. Låg på rygg i ett mörkt rum med en bred ultraljudssak nästan masserades på magen. Och doktorn sa hela tiden med otroligt lugn röst "andas in djupt och håll andan" vilket jag gjorde tills han sa med lika lugn röst "och andas igen." Kändes som jag var på någon avslappningskurs. Så jag borrade in naglarna i handflatan tills jag var klarvaken igen.

Mamma berättade att hon varit och RÖÖÖNTGAT höften en gång. Fast doktorn hade läst fel så han RÖÖÖNTGADE hennes axel istället. Han måste behövt starkare glasögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0