Ordspråk och regler inom fysik

"Det var den droppen som fick bägaren att rinna över"

Min bror påstår att det ordspråket är fail. För vaddå, 'en bägare kan väl fan inte rinna över vattnet?'



För övrigt är jag klarpluggad för idag och tack vare min kära redbull kunde jag få in allt i huvudet! Jag förstod! Dock är det lite ologiskt att där det inte finns luftmotstånd accelererar alla föremål - oavsett vikt - lika snabbt och alltid konstant. VA!? Jag blir galen. Jag tycker att ett tyngre föremål borde falla snabbare även om det inte finns något luftmotstånd. Det är ju mer logiskt. Enligt mig.

Eller vänta. Accelererar lika snabbt... och alltid konstant. Då kan de falla olika... nä... fan, vad förvirrande fysik kan vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0