Datormanual, musikal och mat

Goddag folket.

Sitter i mormor och morfars mysiga arbetsrum. De har visst fått internet hit! Förut hade de en stor, fet dator som stod här utan internet. Fast de förstår ingenting, så jag har blivit ombedd att skriva en liten dator-manual till dem.

Ska citera mig själv:

"Starta datorn:
Fäll upp skärmen och tryck på on/off-knappen. *ritat en bild på hur den knappen ser ut*

Stänga av datorn:
1. Kryssa bort alla fönster.
2. Tryck på "start" nere i vänstra hörnet.
3. Tryck " *ritad bild* Turn Off Computer"
4. Vänta tills datorn slocknat innan du fäller ner skärmen igen."

Alltså, jag förvånas fortfarande över att det finns folk som inte vet sådant här. Fick skriva en förklaring om hur man kryssade ner fönster. Och sedan vad ett fönster var. Hoppas de uppskattar min lilla manual.

Förresten hade jag rätt. Mormor hade köpt biljetter till en musikal! Den var bra, skön musik och bra skådespelare. Chicago.

Nu blir det mat! JANSSONS FRESTELSE! Mormors är absolut bäst. Seriöst. Man dör. Hihiiihihihi.

God natt så småningom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0