Sjuk

Idag har jag gått på ipren hela dagen och då jag mått tillräckligt bra för att sitta upp och räkna matte har jag gjort det. Duktigt ändå.

Halsont + eventuell feber. Jag vet inte riktigt huruvida det är feber eller inte, men jag har ont i kroppen och växlar hela tiden mellan att frysa och svettas för jäkligt. Inte haft ork med datorn.

Familjen är i väg på julpyssel - kan alltså inte följa med - så jag och Diesel är ensamma hemma. Det var lite läskigt förut. Innan de skulle åka satt vi och åt och upptäckte plötsligt att Diesel försvunnit. Hon brukar alltid gå och skrika när vi inte gullar med henne. Mamma öppnade dörren till tvättstugan i fall hon hade sprungit in dit, men sedan gick de. "Diiiieeeseeeeel, var äääär duu?" gick jag runt i huset sedan. Hon var inte där hon brukade. Inte i vardagsrummet i fönstret, inte på en stol i köket, inte i tvätstugan på tvättmaskinen eller handfatet, inte i badkaret och inte i duschen, inte i mamma och pappas fåtölj, inte i deras klädkammare (gick dit och öppnade i fall pappa råkat stänga in henne), inte i soffan i arbetsrummet och inte under trappan. Så jag blev väldigt orolig. Hade hon smitit ut?

Jag ringde mamma och gjorde henne orolig också och hon föreslog lite olika platser där hon kunde vara. Jag hade dock redan kollat dem alla. Sedan kom jag på att det överfulla rummet innanför tvättstugan kanske var öppet, så jag gick in i tvättstugan igen. Då fick jag syn på henne.

 


Kommentarer
Postat av: #!"

LOLWUT

2011-12-11 @ 20:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0