Som en pusselbit i fel kartong

Jag passar inte in. Jag är som en pusselbit som hamnat i fel kartong. Det känns inte som att jag hör hemma någonstans, annat än med några få vänner. Jag har hamnat fel någonstans på vägen, råkat välja fel väg och hamnat åt tjotahejti.

Det är jobbigt, då jag hela tiden ser människor som agerar utifrån andra, som är annorlunda mot nytt folk för att få alla att gilla en. Och vet ni vad det värsta av allt är? De lyckas med detta falskspel. Folk köper det. Själv går jag upp varje morgon för att inte vara någon annan än självaste mig själv. Och folk får inte se en falsk fasad, en annorlunda Sofie. Folk tar mig för den jag är och de flesta tycker faktiskt inte jag är speciellt irriterande och otrevlig. Men jag passar inte in.

Jag är bland massa bra människor, snälla ända in i själen, men jag känner mig ändå ensam. Som att jag inte riktigt hittat min plats än.

Får väl leta lite till.

Kommentarer
Postat av: Anna

känner igen det där.. <3

2011-04-30 @ 17:24:01
URL: http://justenannan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0