April april

Dag 16 - Det här är jag beroende utav.
Dag 17 - Mitt favoritminne.
Dag 18 - Min favoritfödelsedag.

Nu i tid med första april kom jag att tänka på detta. Inte ett favoritminne, men ett rätt roligt.

Det var för en väldans massa år sedan på just första april. Johan och jag dyrkade på den tiden Markoolio (kan fortfarande hans låtar utantill) och mamma tyckte hon var lustig när hon kom på detta skämt.

Mamma hade precis kommit hem från jobbet och säger "Gissa vem som satt mittemot mig på tåget idag!?" och vi hade så klart ingen aning. "Markoolio!!" säger hon och våra ögon blir klotrunda och vi blir jätte glada! Kommer fortfarande ihåg hur upprymd jag var.

Sedan, eftersom vi fortfarande inte fattat att det är ett aprilskämt, bygger hon på sin historia med "... och han bad mig sjunga lite och det gjorde jag. Han tyckte jag sjöng jättebra så jag ska vara en av hans nya körtjejer!"

Blåögd som jag var blev jag skitglad! Verkligen skitglad! Tänk att min mamma skulle sjunga med den gudomlige Markoolio!!!

Sedan kom det. "April april!" och jag började gråta. Blev så knäckt.

Haha, ja, nu i efterhand är det rätt kul i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0