2012

Den 21 december 2012 går världen under.

Eller om det var mänkligheten som går under, sak samma, nästan.

Jag kan inte säga att jag tror på det där tramset. Kan inte säga att jag kommer springa omkring och göra allt det där jag aldrig vågat göra bara för att mayaindianernas kalender spår att jorden ska gå under.

Men så slog det mig att "tänk om jorden verkligen kommer gå under" och så fick jag tusen bilder i huvudet. Om ni också törs leka med tanken att allt kommer vara borta efter den 21 december 2012, vad tänker ni då? Får ni kanske panik? Tycker ni att det ska bli spännande att se vad som händer? Skulle ni våga ta risker?

Nu, i detta ögonblick, kom jag på att jag kopplar detta inlägg helt fel. Tänkte koppla det till hela undergångsgrejen, men det blir väl till en s.k. "bucketlist" som Tim kallade det. Ni som har sett filmen vet vad det är. En saker-att-göra-innan-man-dör-lista.

Nej, kan inte skriva längre! Detta blev inget bra inlägg. Måste göra mig en egen bucketlist. HEJ DÅ!


Kommentarer
Postat av: Allah

Stolt fotograf

2011-04-07 @ 20:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0