Ordkunskap

Jag har gått miste om otroligt viktig kunskap i mitt liv. Hela tiden har jag gått och trott någonting helt annat! Och så igår fick jag höra den förfärliga sanningen om vad det egentligen hette. Buktala!

I hela mitt liv har jag trott att det hette bugtala! Det heter det inte! Visste ni det? Det har ett logiskt namn istället! Buk-tala. Tala med buken. För det gör man ju när man bugtalar. Buktalar. Äh. Det låter dock så mycket bättre att säga bugtala. Eller hur?

När vi ändå är inne på ord. Satt och pluggade svenska igår. Så såg jag ett ord jag sett hur många gånger som helst, men så plötsligt såg det jättefult ut!

efter

Det är så fult! Kolla på det! Hahah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0