Mensfläck?

Det var pannkakor i bamba. PANNKAKOR! Med jordgubbsylt visserligen, men samtidigt; PANNKAKOR! Till saken.

Jag lassade upp tre st om jag minns rätt och hällde på jordgubbsylt trots att jag inte är så förtjust i det och gick och satte mig bredvid de andra. Så ska jag börja skära. Det går bra. Pannkakan delar sig. Fortfarande går det bra. Men så ska jag försöka sätta gaffeln i den lilla pannkakebiten och det går inte! Den är jättetrög, så jag kämpar å lyckas välta ner hela tallriken med sylten och allt ner i knät. Som tur var landade den inte uppochner, men den landade tillräckligt på sned för att sylten ska börja rinna ner i knät på mig. Med mina überreflexer tar jag efter några sekunder tag i tallriken och får upp den ur mitt knä precis när sylten hunnit sig över kanten! Så där sitter jag med en röd, fet fläck högt, högt upp på vänster lår. Mensfläck tror somliga. Jordgubbsylt säger jag.

Uhuu... Hade inte tillräckligt stor tröja för att kunna dra ner den över fläcken och dölja den utan fick glatt gå runt med min fina fläck. Bra där, Sofie. Bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0