"Det måste vara en älg!"

Haft bästa kvällen med Tim, Johannes, Coffe, Tim och Måne! Haha!

Tim messade mig och frågade ifall jag ville hänga med Johannes, honom och Coffe ut på promenad och det tackade jag ja till, såklart. Så Tim och jag gick ut för att möta de två andra och då jag messade Måne också och frågade om hon ville följa med. Då visste hon bara att jag var med Tim. Och hon var med sin Tim. Men i alla fall.

När Johannes och Coffe mött upp oss så svarade Måne att de ville hänga med en stund, så vi sa att de kunde möta oss vid en lekplats nedanför kyrkan. De visste fortfarande inte att Johannes och Coffe var med, så de två gömde sig i några buskar för att sedan hoppa fram och skrämma kärleksparet när de väl kom gåendes. Men när de kom så hoppade de inte fram. Utan de knäckte grenar och hade sig. Prasslade så gott de kunde.

Måne och Tim fick halvt panik och Tim och jag spelade med så bra som möjligt. Vi sprang omkring buskarna och letade, skapade teorier om vad som befann sig där inne när Måne kom med den briljanta teorin om att det var en älg. En älg i busken. Och hon var så säker på det! I 40 minuter sprang vi omkring och spanade in, trodde det var en älg, sedan en katt, sedan något som föll ner från ett träd där inne, sedan en grävling och sist men inte minst en fyllegubbe. Asbra!

Det slutade med att Johannes och Coffe hoppade fram och Måne dog av en hjärtattack.

Tack för kvällen gubbs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0