Skogsmulle!

Go dag idag.

Som den sportmänniska jag är drog jag på mig mjukisar och mammas träningsjacka och begav mig mot bussen. Väl på bussen satt Tim - den riktiga sportmänniskan - i sina mjukisar och en tjocktröja. Det var friluftsdag med ettorna idag! Orientering stod på schemat, så det var bara att hänga på.

Väl framme frös jag arslet av mig av den kalla vinden, men när jag, Maria - som var så vänlig att vänta tio minuter då hennes starttid var, som ni kanske räknat ut, tio minuter tidigare än min - och Hanna joggat iväg in i skogen så tog träden upp all blåst och det var rätt skönt. Vi valde den "lätta" vägen, alltså den som var kortare. Närmare bestämt 900 meter kortare. Som de tävlingsmänniskor vi är valde vi att inte gå på stigarna, som alla var en smärre omväg, utan körde på fågelvägen. Tvärs igenom hela helvetet. Haha! Vi råkade hamna mitt i ett träsk... Så vi blev lite blöta.

Matz sprang vilse. Det gjorde inte jag. In your face!

Det blev en ganska lyckad orientering trots allt och alla var rätt trötta när man väl kom tillbaks.

Sedan dess har jag ätit makaroner med ost och ketchup och sweet chili och sett tv. Hehe. Nu är det dags att läsa kemi. Usch och fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0