Run, Forrest, run!

Det lär bli en ansträngande vecka.

Idag hade vi konditionsövning på idrotten, i morgon är det friluftsdag och vi ska orientera, på torsdag ska jag göra ett arbets-ekg och senare på dagen ska vi spela handboll på idrotten i skolan! Jag som är så lat.

För er som inte vet så låg jag på sjukhus år 2005 fram och tillbaks pga mitt hjärta och jag ska till sjukhuset på torsdag för att kolla upp att allt fortfarande ser bra ut. Då ska jag bland annat göra ett arbets-ekg.

Ett arbets-ekg går till så att man cyklar på en träningscykel med elektroder fastsatta på bröstet så man ser hjärtans slag på en monitor. Sedan ska man cykla så länge som möjligt samtidigt som läkarna höjer och höjer så att det blir tyngre för benen. Syftet med hela grejen är att komma upp i maxpuls och det är inte roligt kan jag säga er. Det är inte ovanligt att man svimmar. Det gjorde jag nästan förra gången, så jag bävar lite inför det.

På fredag kommer min älskling hem. Längtar så efter dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0