En torsdag

HONEY I'M HOME!

Jag börjar gilla min klass mer och mer. Inte att jag inte gillade dem i början, men nu gillar jag dem ännu mer.

Dagen har varit ganska go. Va? Det har den ju inte. Eller? Alltså. Vet inte. Det känns så, men samtidigt har den varit så nedrans seg. Vi gick en halvmil i kallt äckelväder på idrotten, sedan hade vi för kort lunchrast så vi hann inte gå till estethuset och sno en gitarr, sedan fick vi matteproven tillbaks - nöjd? Mja, kanske - och sedan hade vår svenskalärare lust att ha ett oförberett prov. Vi skulle analysera en krånglig novell vilket gick sådär. Tror jag glömde analysera hälften.

(Varje gång jag skrivit ordet analysera nu har jag börjat fnissa. Anal-ysera.)

Well, well. Jag kanske äntligen lärt mig vara optimistisk och se det positiva istället för det ovan? Som att vi hade läsning på kemin idag vilket gjorde att vi slapp jobba halva lektionen. Som att det var soligt ute och roligt (det rimmade!) att prata med Tim som gick den halva milen med mig. Som att Don't-afraid-to-get-dirty-Bertil släppte oss 20 minuter innan lektionen egentligen var slut. Som att jag faktiskt lyckades med att hitta det jävla budskapet i novellen. Som att vår NO-lärare strukit 12 sidor som vi inte behöver kunna till provet. Och så är det robinson ikväll. Underhållning för min arma hjärna!

Nu ska jag läsa de återstående 20 sidorna jag inte läst i biologin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0