Jag ser det snöar

Jag vaknade av att det var ovanligt ljust i mitt rum i morse. Av ren reflex blev jag arg på mig själv för att jag glömt dra ner persiennen, så öppnade ögonen och var redo att gå upp och dra ner den. Men den var redan nere. Jävla snö, tänkte jag och somnade om.

Nästa gång jag vaknade var klockan halv tolv och jag hörde mina kära familjemedlemmars pladder nere från köket. Frukost. Jag reste mig upp och gick ner för trappan, in i köket, sa hej och började göra iordning några mackor. Sedan kom jag på att kolla ut genom fönstret. Man kunde inte se gräset. 10 cm snö täckte allt. Där fick jag för min ickemagiska känsla förra gången. Vinter.

Å andra sidan ska det regna bort ikväll. Så känner mig lite deprimerad.

Nu blir det till att plugga historia. Så sjukt intressant att jag inte kan bärga mig! ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0