Köra bil - vrooom

Pappa och jag har precis varit iväg och övningskört för första gången och när vi kommer hem har mamma gjort i ordning mat. Familjen sätter sig ner runt bordet.

Mamma: Ja, hur gick det nu då Sofie?
Sofie: Det gick faktiskt jättebra! Jag körde inte över någon!
Mamma: Det låter ju bra.
Sofie: Pappa har till och med lovat att jag får köra oss till Stockholm senare i sommar.
Det blir en lång tystnad. Sedan vänder mamma blicken bort från mig och ser på Johan.
Mamma: Vad säger du Johan? Ska vi ta tåget till Stockholm i sommar?

Tack mamma! Jag älskar dig också.


(Och för er som inte förstod; jag får absolut inte köra familjen till Stockholm.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0