Helt Hysteriskt

Dagen efter julafton då. Känns det bra? Skönt att allt är över? Naaah.... Ett år kvar till nästa julbord, uhuhuhh... Julbord är en underbar företeelse. Aha! Företeelse. Vilket ord!

Sitter här och väntar på att min pöjk ska komma pulsande i snön. När han väl kommer hit ska jag håna honom för att han var tvungen att gå hem till mig i -10 grader! Han bor en bit härifrån nämligen och hans moppe är inte en vintervän. Hah! Rätt åt honom. Nä. Han är snäll. Ibland.

Min farmor är en rolig prick. Hon tycker även att vi är roliga prickar. Moder, fader, broder och jager spelade nämligen Helt Hysteriskt igår. Det är ett stört spel som är hur roligt som helst när man är lite lite lite trött. En spelare i taget får ett ord på en bricka... så ska de andra gissa ordet. Alltså... Ni får googla om ni är nyfikna! Det slutade i alla fall med att hela familjen var tvungna att sjunga allt vi ville ha sagt istället för att prata, samtidigt som man skulle rynka pannan varje gång man öppnade käften och så var vi ju såklart tvungna att ha ena ögat stängt hela tiden. Mamma sög på tummen, Johan ylade som en varg och pappa kallade alla för Börje. Jag själv skulle peka med armbågen på den som pratade.

Som sagt. Stört spel! Farmor satt och skrattade åt oss och tyckte vi var efterblivna.

God Jul! (för det kan man fortfarande säga)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0