Djur

Pappa har gjort en tipspromenad på sitt jobb där frågorna är baserade på vad hans jobbarkompisar har svarat på hans konstiga frågor. En fråga var bland annat "Vilket djur skulle du vilja vara? (ej människa)" och den ställde han även till oss vid samma måltid som Johan pratade om tigerbalsam.

Pappa: Vilket djur skulle ni vilja vara?
Sofie: Katt.
Johan: Hm... typ en örn. Eller något rovdjur som flyger omkring i alla fall.
Mamma är tyst.
Pappa: Nästan alla på mitt jobb har svarat "katt"! Sedan var det några som sa tiger, lejon, örn och grön trädpyton.
Sofie: Grön tr...? Jaja, vad ville du vara då?
Pappa: Jag var också inne på örn. Först tänkte jag fiskmås, men nej! Sedan blev det örn. Fast funderade också på svala. De är ju så fina där de flyger om somrarna.
Johan: Är inte det lite... eh... bögigt?
Sofie: Haha!
Pappa: Men katt då? Det är väl ändå bögigt!
Johan: ...?
Pappa: Jag menar, de håller på och myser och vill bli klappade och mjauar *gör jamande läten* och så kurrar de *försöker kurra*.

Ungefär här dog den konversationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0