Talang 2010

Jag har verkligen ingenting att göra. Såg nyss talang - vilket bara blir sämre och sämre för varje program. Allvarligt talat, det är ju bara människor som sjunger som går vidare, har vi slut på talanger här i Sverige eller? Vad är problemet? Man hade tydligen tagit in Berts okända artister bara för att det var så ont om bra talanger. Och juryn sedan!...
-
Vad är det för skitjury? Bert, Charlotte och den där killen till höger som jag inte vet vem det är. Johan heter han nog. Bert har börjat gråta och röstar framförallt vidare de bidrag som Charlotte och Johan röstar ner, vilka är dansbandsgubbar och pinsamma människor som gör ett simpelt nummer bestående av falsk sång och något de kallar "dans".
-
Och Charlotte! Hon röstar ju för fasiken vidare varenda människa! "Jag tycker ni är värda en till chans" är en fras vi ofta får höra från henne eller "jag började nästan gråta" varje gång någon faktiskt är hyfsat bra - vilket i för sig är rätt sällan. Mes. Dessutom röstar hon alltid vidare barn.
-
Var det alla? Nej, just det! Han där Johan. Vad är hand känd för egentligen? Jag har då ingen aning. Han är nog den enda av de tre som resonerar förståndigt och inte röstar vidare vem som helst. Däremot gillar jag honom inte, vet inte riktigt varför.
-
Sist men inte minst! Sluta fråga publiken hela tiden! Det var väl roligt en gång, men inte hela jäkla tiden. Fy fy.
-
Ja, en sak till. De som redigerar ihop programmen verkar inte riktigt tänka klart. De filmar juryns reaktioner under uppträdandet för mycket. Jag menar, vad tänker man med om man byter bort från ett trolleritrick så att man missar halva grejen? Snyggt jobbat tv4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0